منية جناج - دسوق - كفرالشيخ

أهلا وسهلا بك ضيفنا الكريم

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

أهلا وسهلا بك ضيفنا الكريم

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أخبار جديدة ومستمرة (أحمد عصام عنان)

دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة

» تجربتي مع مواقع الشراء
وانا مالى خلينا حنب الحيط Icon_minitimeالثلاثاء 4 أكتوبر 2016 - 17:46 من طرف مصطفى مرسى

» منهجية مكافحة غسل الأموال وتمويل الإرهاب في ظل المعيار الجديد
وانا مالى خلينا حنب الحيط Icon_minitimeالخميس 5 مارس 2015 - 2:58 من طرف دينا بسيوني

» النظام الالكترونى للمراقبة والتحكم والسيطرة بالكاميرات
وانا مالى خلينا حنب الحيط Icon_minitimeالخميس 5 مارس 2015 - 2:57 من طرف دينا بسيوني

» تأمين الاحتفالات والمؤتمرات والإجتماعات
وانا مالى خلينا حنب الحيط Icon_minitimeالخميس 5 مارس 2015 - 2:56 من طرف دينا بسيوني

» توقيع وتحديد المشاريع الهندسية بأستخدام المساحة
وانا مالى خلينا حنب الحيط Icon_minitimeالخميس 5 مارس 2015 - 2:56 من طرف دينا بسيوني

» الابتكار والإبداع في إدارة المخازن ، المواد و المخزون الراكد
وانا مالى خلينا حنب الحيط Icon_minitimeالإثنين 22 ديسمبر 2014 - 1:55 من طرف دينا بسيوني

» الأمن الصناعي (مهارات السلامة في مواقع العمل)
وانا مالى خلينا حنب الحيط Icon_minitimeالإثنين 22 ديسمبر 2014 - 1:55 من طرف دينا بسيوني

» تخطيط عمليات التخزين والرقابة على المخزون
وانا مالى خلينا حنب الحيط Icon_minitimeالإثنين 22 ديسمبر 2014 - 1:54 من طرف دينا بسيوني

» فرصة متميزة لإنشاء مكاتب المقاولات والتشطيبات والمكاتب العقارية
وانا مالى خلينا حنب الحيط Icon_minitimeالخميس 19 سبتمبر 2013 - 10:27 من طرف Hussein Juma

» دورة التقييم العقاري(المستوى الاول)
وانا مالى خلينا حنب الحيط Icon_minitimeالخميس 19 سبتمبر 2013 - 10:26 من طرف Hussein Juma

وانا مالى خلينا حنب الحيط

dontforgetme
    dontforgetme

وانا مالى خلينا حنب الحيط Empty وانا مالى خلينا حنب الحيط

مُساهمة  dontforgetme الأربعاء 12 يناير 2011 - 11:14

في جيبي يابن الحلال ،، يا شعبي يا شاطر ياجابر خواطر يا ساكن مقابر وصابر وعال ،، يا واكل
    سمومك يابايع هدومك يا حامل همومك وشايل جبال ،، يا شعبي اللي نايم وسارح وهايم وفي
    الفقر عايم وحاله ده حال ،، أحبك محشش مفرفش مطنش ودايخ مدروخ وآخر انسطال ،، أحبك
    مكبر دماغك مخدر ممشي أمورك كده باتكال ،، واحب اللي ينصب واحب اللي يكدب واحب
    اللي ينهب ويسرق تلال ،، واحب اللي شايف وعارف وخايف وبالع لسانه وكاتم مقال ،، واحب
    اللي قافل عيونه المغفل واحب البهايم واحب البغال ،، واحب اللي راضي واحب اللي فاضي
    واحب اللي عاير يربي العيال ،، واحب اللي يائس واحب اللي محبط وشايف محال ،،واحبك
    تسافر وتبعد تهاجر وتبعت فلوسك دولار أو ريال ،، واحبك تطبل تهلل تهبل عشان مطش كوره
    وفيلم ومقال ،، واحبك تأيد تعضض تمجد توافق تنافق وتلحس نعال ،، تحضر نشادر تجمع كوادر
    تلمع تقمع تظبط مجال ،، لكن لو تفكر تخطط تقرر تشغل دماغك وتفتح جدال ،، وتبدأ تشاكل
    وتعمل مشاكل وتنكش مسائل وتسأل سؤال ،، وعايز تنور وعايز تطور وتعملي روحك مفرد رجال
    ،، ساعتها حجيبك لا يمكن اسيبك وراح تبقي عبره وتصبح مثال ،، حبهدل جنابك واذل اللي
    جابك وحيكون عذابك ده فوق الاحتمال ،، وامرمط سعادتك واهزأ سيادتك واخلي كرامتك في
    حالة هزال ،، وتلبس قضيه وتصبح رزيه وباقي حياتك تعيش انعزال ،، حتقبل ححبك حترفض
    حلبك

وهذا هو الانسان الذى يسير فى هذه الدنيا بشعار او تحت عنوان وانا مالى خلينا جنب الحيط

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد 12 مايو 2024 - 8:45